Concursul constă în urmatoarele etape: selecţia dosarelor,proba scrisă şi un interviu

  • proba scrisă va avea loc în data de 07.2022  ora 11ºº la sediul unităţii din str. Mihai Eminescu , nr.12
  • interviul va avea loc în maxim 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
  • la examen/concurs candidaţii se vor prezenta în sală cel tarziu la ora 50 şi vor fi identificaţi în baza buletinului sau cărţii de identitate.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretarul comisiei de concurs (Birou RUNOS ) până la data de 11.07.2022 ora 16ºº

BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ:

  • pentru posturile de consilier juridic:

1.Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare;

-Titlul VII-Spitalele

                  - Titlul VIII-Asigurările sociale de sanatate;

  1. Legea nr. 46/2003 - drepturilor pacientului

- Consimţământul pacientului privind intervenţia medicală;

- Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor și viața privată a pacientului

  1. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public și HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;

- Informaţii considerate de interes public si modul de soluţionare a acestora;

- Informaţii exceptate de la accesul liber al cetăţenilor;

  1. Legea nr. 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic-integral
  2. Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice și  HG nr.395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publica/acordului cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice

- Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică;

- Tipuri de contracte de achiziţie publica (enumerare, definiţie);

- Tipuri de proceduri de achiziţie publica (enumerare si scurta detaliere);

- Dosarul achiziţiei publice;

6.Legea nr. 53/2003-Codul Muncii, republicat

- Modificarea contractului individual de munca;

- Suspendarea contractului individual de munca;

- Contractul individual de munca pe durata determinata;

- Formarea profesionala si concediile pentru formare profesionala;

- Raspunderea disciplinara a salariaţilor;

  1. Codul de procedură civilă

- Urmărirea silită asupra bunurilor debitorului - limitele urmăririi veniturilor băneşti;

- Cuprinsul cererii de chemare în judecata;

8.Legea nr. 129 / 2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date

- Prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate;

9.Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările si completările ulterioare.

-Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ - procedura prealabilă, obiectul acţiunii judiciare, termenul de introducere a acţiunii, suspendarea executării actului;

10.HG nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 - 2022

- Pachetul minimal de servicii medicale pentru asistența medicală spitalicească;

- Condiții de încetare a contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti încheiat cu casa de asigurări de sanatate;

- Condiţii de reziliere, încetare și suspendare a contractelor de furnizare de servicii medicale

  1. Legea nr.319/2006 - Securitatea şi sănătatea în muncă – integral

 

  • pentru postul de medic specialist în cadrul structurii de management  al calității serviciilor de sănătate

https://anmcs.gov.ro/web/wp-content/uploads/2021/03/Anexa-1-Bibliografie-si-tematica-minimala-USP.pdf

  • pentru postul de economist debutant -birou Evaluare și Statistică Medicală:
  1. 1. Legea nr. 95 / 14.04.2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, actualizată

- Titlul VII Spitalele;

- Titlul VIII Asigurările sociale de sănătate;

- Titlul IX Cardul european și cardul naţional de asigurări sociale de sănătate.

  1. OMS nr. 1782 /2006 privind înregistrarea și raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă și spitalizare de zi, actualizat
  2. Legea nr. 46/2003 - drepturilor pacientului

- Consimţământul pacientului privind intervenţia medicală;

- Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor și viața privată a pacientului

10.HG nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 - 2022

- Pachetul minimal de servicii medicale pentru asistența medicală spitalicească;

  1. Regulamentul UE 27.04.2016 / 679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestora, actualizat
  2. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public și HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;

- Informaţii considerate de interes public

- Informaţii exceptate de la accesul liber al cetăţenilor;

  1. Cunostinte aplicaţii software (MS Office): - Word: creare și redactare document nou, text și tabel; căutare, salvare, copiere documente existente; formatare, corectare, modificare text/tabel;
  • pentru postul de merceolog:

1.Legea nr. 22 / 1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice

  1. Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice și  HG nr.395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publica/acordului cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice

- Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică;

- Tipuri de contracte de achiziţie publica (enumerare, definiţie);

- Tipuri de proceduri de achiziţie publica (enumerare si scurta detaliere);

- Dosarul achiziţiei publice;

3.HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice - integral

  1. Legea nr.319/2006 - Securitatea şi sănătatea în muncă– integral
  • pentru posturile de asistent medical generalist :
  1. Urgenţe medico_ chirurgicale ,autor Lucreţia Titircă-editura Medicală
  2. Tehnici de nursing autor Lucreţia Titircă –edituira Viaţa Medicală Românească
  3. Manual de medicină internă pentru cadre medii autor Corneliu Bornundel –editura ALL

4.Protocoale și ghiduri actuale în Medicina de Urgență ,autor Gr.T Popa UMF Iași -2011 -CAPITOLUL I

  1. Ordinul nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare INTEGRAL

6.OMS nr.1761/2021,  pentru aprobarea "Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia".INTEGRAL

  1. Legea nr.46/2003 Legea drepturilor pacientului
  2. Ordin nr.1226 / 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale INTEGRAL
  • pentru posturile de îngrijitori de curățenie

1.Programul național de pregătire a infirmierelor  -as. Pr.licențiat  Cozmaciuc Lenuța

  • MODULUL III Tehnici de îngrijire
  1. Îngrijiri speciale ale pacienților
  • MODULUL V Comunicarea interactivă și lucul în echipa multidisciplinară

            Cap.I Pincipiile comunicării

            Cap.IX Îngrijirea bolnavului în fază terminală

2.OMS nr.1101 /2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

  • ANEXA 4   Precauţiunile Standard -  Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

3.OMS nr.1761/2021,  pentru aprobarea "Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia

ANEXA 1  Norme Tehnice  privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private           

 CAPITOLUL I -  Definiţii

          CAPITOLUL II - Curăţarea

            CAPITOLUL III - Dezinfecţia

  • ANEXA 3  PROCEDURILE RECOMANDATE pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
  1. Legea nr.46/2003 Legea drepturilor pacientului -INTEGRAL

5.Ordin nr.1226 / 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

  • ANEXA 1   NORME TEHNICE privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale 

                    CAPITOLELE   de la I la VIII

  • ANEXA 3   CONDIŢII  de colectare prin separare la locul producerii, pe categoriile stabilite, a deşeurilor rezultate din activităţi medicale
  • pentru postul de muncitor calificat- fochist IV

1.PT C1/2010- prescriptie tehnica privind exploatarea cazanelor de abur, apa fierbinte, supraincalzitoare si economizoare independente;

2.PT C4/2010-recipiente metalice stabile sub presiune;

3.PT C9/2010- cazane de apa calda si cazane de abur de joasa presiune;

4.PT Cl 1/2010- sisteme de automatizare aferente centralelor termice si instalatiile de ardere aferente cazanelor;

5.PT A1/2010- aparate de incalzit alimentate cu combustibil solid,lichid sau gazos;

6.Legea 319/2006-privind securitatea si sanatatea in munca,

Tematica:

  1. Conditiile si cerintele tehnice pentru instalarea, montarea, punerea in functiune, autorizarea/admiterea functionarii, supraveghere si verificare tehnica in utilizare, revizia, repararea si lucrarile de intretinere pentru cazanele de abur, cazanele de apa fierbinte, supraincalzitoarele si economizoarele independente.
  2. Conditiile si cerintele tehnice pentru instalarea, montarea, punerea in functiune, autorizarea functionarii, supraveghere si verificare tehnica in utilizare, revizia, repararea si lucrarile de intretinere la cazanele pentru apa calda si cazanele pentru abur de joasa presiune.
  3. Conditiile si cerintele tehnice pentru instalarea, autorizarea functionarii, utilizarea/exploatarea, verificarea tehnica periodica, repararea si verificarea tehnica in utilizare pentru recipientele metalice stabile sub presiune.
  4. Conditiile §i cerintele tehnice pentru instalarea, montarea, repararea, intretinerea și verificarea tehnica in utilizare a aparatelor utilizate pentru incalzit.
  5. Conditiile si cerintele tehnice pentru montare, punere in functiune, reparare, utilizare si intretinere pentru sistemele de automatizare care echipeaza cazanele si instalatiile termomecanice anexe din centrala termica, precum si pentru instalatiile de ardere aferente acestor cazane.
  6. Conditiile si cerintele tehnice pentru instalarea, montarea, repararea, intretinerea si verificarea tehnica in utilizare a arzatoarelor cu combustibil lichid sau gazos.
  7. Norme si reguli de prevenire si stingere a incendiilor generale si specifice.
  8. Obligatiile lucratorilor pentru asigurarea sanatatii si securitatii in munca.
  • pentru postul de garderobier

1.OMS nr.1101 /2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

  • ANEXA 4   Precauţiunile Standard -  Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2.OMS nr.1761/2021,  pentru aprobarea "Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia

ANEXA 1  Norme Tehnice  privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private           

 CAPITOLUL I -  Definiţii

          CAPITOLUL II - Curăţarea

            CAPITOLUL III - Dezinfecţia

  • ANEXA 3  PROCEDURILE RECOMANDATE pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
  1. Legea nr.46/2003 Legea drepturilor pacientului -INTEGRAL

5.Ordin nr.1226 / 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

  • ANEXA 1   NORME TEHNICE privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale 

                    CAPITOLUL III

  • ANEXA 3   CONDIŢII  de colectare prin separare la locul producerii, pe categoriile stabilite, a deşeurilor rezultate din activităţi medicale
  • pentru postul de muncitor necalificat

1.OMS nr.1101 /2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

  • ANEXA 4   Precauţiunile Standard -  Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2.OMS nr.1761/2021,  pentru aprobarea "Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia

ANEXA 1  Norme Tehnice  privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private           

          CAPITOLUL II - Curăţarea

            CAPITOLUL III - Dezinfecţia

  • ANEXA 3  PROCEDURILE RECOMANDATE pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
  1. Legea nr.46/2003 Legea drepturilor pacientului -INTEGRAL

4.Ordin nr.1226 / 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

  • ANEXA 1   NORME TEHNICE privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale 

                    CAPITOLUL III

  • ANEXA 3   CONDIŢII  de colectare prin separare la locul producerii, pe categoriile stabilite, a deşeurilor rezultate din activităţi medicale

5.Legea nr.53/2003 Codul Muncii -republicat

  • Art.39- drepturi și obligații salariați

Condiţii de participare:

I.Condiţii generale

  1. a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  7. g) nu a fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

II.Condiţii specifice:

  • pentru postul de consilier juridic debutant:

-diplomă de studii superioare/licențiat  în specialitate

-fără vechime în specialitate

  • pentru postul de economist debutant:

-diplomă de studii superioare/licențiat în economie

-fără vechime în specialitate

  • pentru postul de consilier juridic I:

-diplomă studii superioare în specialitate

-vechime în specialitate de minim 3 ani și 6 luni

  • pentru postul de medic BMC

-diplomă de medic/diplomă de licență în medicină

-certificat de medic specialist

-atestat de studii complementare în managementul serviciilor de sănătate eliberat de către Ministerul   Sănătăţii

-fără vechime în specialitate

  • pentru postul de merceolog:

-diplomă studii medii cu diplomă de bacalaureat

-fără vechime

  • pentru postul  de asistent medical generalist

- diplomă de şcoală sanitară  postliceală sau echivalentă  sau (PL)                  

- diplomă de studii postliceale prin  echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997

- 6 luni vechime ca asistent medical

-vechimea într-o unitate spitalicească constituie un avantaj

  • pentru postul de îngrijitoare de curățenie

-studii generale sau medii

- fără vechime

-voluntariatul într-o unitate spitalicescă constituie un avantaj

  • pentru postul de fochist IV

-studii: generale sau medii;

-certificat de calificare în meseria de fochist;

-Autorizaţie ISCIR pentru cazane de medie presiune( sau angajament de efectuare curs autorizare)

- minim 10 ani vechime în muncă

  • pentru postul de garderobier

- studii generale sau medii( cu diplomă de bacalaureat)

- fără vechime

  • pentru postul de muncitor necalifiat I

 - studii generale

- fără vechime

Documente necesare înscrierii

  1. a) cererea în care se menţionează postul pentru care doreşte să concureze;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

c)copie certificat căsătorie (unde este cazul)

d)copie certificat naştere

e)copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului

f)carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

g)cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;

h)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate( fișă medicina muncii);

i)curriculum vitae

j)copie chitanţă taxă înscriere concurs (25 lei pentru postul de îngrijitoare de curățenie și 50 lei pentru posturile de consilier juridic,economist, merceolog  și asistent medical generalist)

k)dosar cu şină din carton

  1. 1.  Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
  2. 2. În cazul documentului prevăzut la lit. g), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
  3. Documentele solicitate vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.

Calendarul desfăşurării concursului:

Data limită pentru depunerea dosarelor de înscriere

11.07.2022 ora 16ºº

Data selecţiei dosarelor

13.07.2022 ora 10ºº

Data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor

14.07.2022 ora 16ºº

Data limită de depunere a contestaţiilor privind rezultatul selecţiei dosarelor

15.07.2022 ora 16ºº

Data afişării rezultatelor contestaţiilor privind selecţia dosarelor

18.07.2022 ora 15ºº

Data desfăşurării probei scrise

20.07.2022 ora 11ºº

Data afişării rezultatului probei scrise       

21.07.2022 ora 16ºº

Data limită de depunere a contestaţiilor pentru proba scrisă

22.07.2022 ora 11ºº

Data afişării rezultatelor contestaţiilor pentru proba scrisă

22.07.2022 ora 16ºº

Data susţinerii interviului

În maxim 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise

 

 

        Manager,                                                                                                            Şef birou RUNOS,

Ec. Stan Ioan Valentin                                                                                                ec.Albu Alina